Nationale driekleur en een toef oranje 

NOC*NSF

NOC*NSF is de moeder van alle Nederlandse sport en heeft als doel sport in Nederland te bevorderen. Sport haalt het beste in mensen naar boven, zorgt voor vriendschap, gezondheid en voor respect. NOC*NSF is van en voor de sport in Nederland en is als Olympisch comité verantwoordelijk voor de uitzending van Nederlandse Olympische en Paralympische teams.

Website NOC*NSF

NOC*NSF heeft in de loop der jaren vele initiatieven en projecten ontwikkeld, vaak met eigen logo. Onder het motto samen staan we sterker ontstond de behoefte om al deze krachten en projecten te bundelen onder één krachtig merk: NOC*NSF #wewinnenveelmetsport

We zijn gestart met het ontwikkelen van een merkenstructuur. Hoe creëren we één identiteit waar de vele ‘labels’ zich thuis in voelen en ruimte krijgen en waar meer Nederland en meer oranje uitstraalt.

Illustraties en iconen nederlandse sporten

“Diep heeft de visuele identiteit van NOC*NSF vormgegeven. Ze hebben met ons actief meegedacht hoe we vanuit onze organisatie-identiteit in onder andere kleur- en vormgeving een passende visuele identiteit konden verkrijgen. Dit is zeer professioneel aangepakt en was meteen raak. We zijn erg tevreden over de hoge kwaliteit die is geleverd en werken prettig met Diep samen.”

– Natasja van Brummelen, Manager Communicatie & Media NOC*NSF 

De Hollandse lijn (Dutch Design) is in alle uitingen toegepast met een karakteristieke, sportieve letter en strakke kleurvlakken (nationale driekleur en oranje). Dit vormt de basis voor de complete huisstijl van pictogrammen, infographics, socials en animaties.

Het resultaat is een herkenbare en eenduidige uniforme uitstraling. Of het nou een brochure is of een infographic, de combinatie van (kleur)vlakken, typografie en iconen zorgen voor één en dezelfde uitstraling. Het stramien is flexibel waardoor de identiteit dynamisch blijft.


Tokyo nieuwjaarskaart
Nationale sportweek vlaggen
Nationale sportweek socials
Huisstijl elementen
Campagne poster
Interieur op Papendal