Bespaar campagnes
Arnhem Aan
Arnhem Aan heeft als doel, lokaal, het duurzaam omgaan met energie te stimuleren. Dit doen zij door middel van sympathieke en informatieve campagnes, dialoog en het faciliteren en verstrekken van ondersteuningsaanbod. Afgelopen jaar ontwikkelden wij drie grote publiekscampagnes: ‘Arnhem Aan de Zon’, ‘Arnhem Aan de Slag’ en ‘Kom lekker binnen’.
Bij de ene campagne maken we zichtbaar in de stad dat we goed bezig zijn als het gaat om zonne-energie. We brengen zonnepanelen en innovatie zon-projecten in beeld. Het communicatiedoel daarvan is dat we Arnhemmers informeren over dat wat er al is en dat we dat best goed doen.
De andere campagne zet Arnhemmers aan om met tips, kortingen en hulp te starten met het verduurzamen van je huis.
Arnhem Aan de zon
Hoe maken we Arnhemmers bewust van zonne-energie? Door ze te informeren en door middel van guerrillamarketing de hoeveelheid zonnepanelen in Arnhem zichtbaar te maken. Vele organisaties en particulieren hebben het ‘Wij zijn een lichtpuntje’ bord (met reflectie) aan de gevel opgehangen en werden daardoor onderdeel van het grote netwerk.
Overige uitingen waren: video’s waar diverse organisaties vertellen over hun ervaring, socials en een grote advertentie in de Arnhemse koerier waar alle panelen in kaart werden gebracht. De zon geeft energie, daar word je blij van.
Arnhem Aan de slag
In oktober is er veel aandacht rondom het thema energie besparen: start van het nieuwe stookseizoen. Aan de hand van goede voorbeelden van bewoners, ondernemers en instellingen worden verhalen gedeeld. De verhalen worden ook in de wijk gedeeld, zodat medebewoners/ ondernemers kunnen zien hoe goed hun buren bezig zijn. Want starten met energie besparen hoeft niet veel geld te kosten: radiatorfolie, tochtstrips, ledlampen enz.
Arnhem Aan de Slag activeert inwoners en ondernemers van Arnhem om aan de slag te gaan met energie besparen. In de actieperiode werken we samen met de bouwmarkten voor bespaartips en kortingen op energiebesparende producten.
Kom lekker binnen
‘Kom lekker binnen’ is een campagne namens de ondernemers van Arnhem waarmee ze met een bordje laten zien dat de deur gesloten is omwille het besparen van energie maar dat iedereen welkom is om binnen te lopen. Het resultaat zijn 3 activerende en sympathieke campagnes.